8 tips til å få din virksomhet til å vokse med sosiale medier

Visste du at entreprenører kan ha det vanskelig å finne nye kunder? Eller at folk noen ganger mister mye penger i begynnelsen? Vel, heldigvis kan disse opplevelsene enkelt unngås ved å bruke sosiale medier til å markedsføre virksomheten din. Det er en fin måte å få mer innflytelse på, nå nye kunder uten kostnader og tjene mer penger. Sjekk ut hvorfor en online-tilstedeværelse er så viktig for en PartyLite-entreprenør.

Alle snakker om hvordan sosiale medier er så viktige for virksomheten i disse dager. Men hvorfor er en online tilstedeværelse så viktig for en PartyLite-entreprenør som deg, og hvordan kan du bruke den til å utvide virksomheten din?

En online tilstedeværelse hjelper enhver entreprenør å bli mer synlig, og det betyr mer salg. Med sosiale medier potensielle Gjester og Verter kan finne deg enkelt. Da er de mer sannsynlig å engasjere seg med deg på nettet, og dette vil føre til økt interesse for dine kommende arrangementer og Partyer. Så en online tilstedeværelse kan hjelpe deg med å utvide virksomheten din!

Sosiale medier

Hva kan du bruke sosiale medier til?

På sosiale medier kan du dele spenningen til kommende Partyer og produkter. Når du forstår hvordan du bruker sosiale medier, er det veldig raskt å nå ut til folk og fremme nye tilbud. Og så kan du slappe av og se resultatene komme inn. Det er skjønnheten å være din egen sjef!

Det er også enkelt å svare på spørsmål raskt.

Hvis du er en Leader eller RVP, kan det hjelpe deg med å hjelpe dine konsulenter ved å dele innhold med dine følgere.

Ikke bekymre deg hvis du ikke er kjent med å få virksomheten til å vokse med sosiale medier. Nedenfor er en kort oversikt over sosiale medier plattformer og hvordan de kan brukes til virksomheten din.

Facebook er den beste plattformen for å markedsføre virksomheten din siden den brukes av så mange mennesker. Det er også nyttig, fordi hvis du allerede bruker Facebook, kan du markedsføre virksomheten din blant vennene dine, og det vil ekspandere derfra.

Topp Tips
Skriv innlegg om virksomheten din minst 3 ganger i uken. Konsistens er konge!

Instagramer et flott visuelt markedsføringsverktøy for enhver bedrift. Hvis du elsker å ta bilder, er Instagram ideelt for deg. Dette er også en spesielt god plattform for å målrette yngre mennesker. Hva er gjennomsnittsalderen til de som deltar på Partyene dine? Hvis de er i tjueårene og trettiårene, så er dette et flott alternativ.

Sosiale medier

Topp Tips
Ikke bekymre deg for å skape innhold. Bare dokument ditt daglige liv med bilder og Insta-Stories.

Twitterer et godt verktøy hvis du liker å delta i samtaler på nettet. Du kan også finne kundeemner relatert til virksomheten din via Twitter. For eksempel, prøv #JoinTheParty #BookDittParty og #PartyLite. Hver person du møter er en mulig gjest, vert eller fremtidig konsulent. Det er det samme på nettet.

Når du blir komfortabel med din første plattform, kan du begynne å forgrene seg. Det er mye mer enn det vi har nevnt, inkludert Google+, Pinterest og mer. Men finn det du liker og hold deg til det.

#1 Velg de sosiale nettverkene som fungerer for deg

Hvis du aldri har brukt sosiale medier eller bare ril personlig bruk, kan det føles litt skremmende å starte det for virksomheten din. Det er best å starte med kun en og når du er mer trygg evt. flere. Hvis du allerede er kjent med Facebook, er det det perfekte stedet å starte. Hvis du lager en gruppe hvor du deler Party datoer og bilder av nye dufter og dekor nyheter, for å få folk glade.

#2 Bli en som poster innlegg fast

Det er viktig at du blir sett på som pålitelig. Hvis du kun legger inn noen få ganger i uken, er det bare noen få minutter ut av dagen, men virkningen vil være uvurderlig. Lag en plan for hva du skal legge inn og prøv å holde deg til den.

#3 Pass på at innleggene dine samsvarer med virksomheten din

Å få liker og visninger er viktig, men alt må passe inn i PartyLite-virksomheten din. Du kan være interessert i morsomme kattvideoer, men er det det du vil ha fra din PartyLite-bedrift? Din PartyLite Facebook-konto er ikke stedet å klage på politikk heller. Tenk på din forretnings persona og la de morsomme innleggene og politikken for dine personlige sosiale medier-kontoer.

Social

#4 Legg inn nyttig og delbart innhold

Hver gang du er i ferd med å legge inn nytt innhold, spør deg selv er det nyttig, og er det sannsynlig at det blir delt? Ikke vær redd for å legge inn visuelt innhold. Innlegg med visuelle mottar 94% flere visninger! Videoer blir enda mer!

Topp Tips
Bli inspirert! Sjekk ut hva andre PartyLite-entreprenører gjør med sosiale medier.

#5 Ikke glem emneknagger

Emneknagger er viktige fordi de betyr at det er enkelt for folk å finne deg på sosiale medier, spesielt dine andre PartyLite-elskere. #DrømmeJobb #PartyLite

#6 Bruk PartyLite influencers

Noen ganger kan det føles som om du legger ut innlegg i tomrommet og gir det noe oppmerksomhet. Ikke bekymre deg for dette, hvis du deler godt innhold så kommer følgerene, bygg det gradvis. Men hvis du vil kickstart det, hvorfor ikke spørre en annen konsulent eller Leder du vet hvem som har flere følgere enn deg for å dele ditt av dine innlegg? Eller nevne deg.

#7 Ha konkuranser

En fin måte å stå ut på er ved å legge ut en konkurranse. Få folk til å dele og like et bilde for sjansen til å vinne. Du kan velge hva de skal vinne. Det trenger ikke å være dyrt. En pakke med telys eller noe ny dekor. Interessen det kan generere vil gjøre det verdt det.

#8 Ikke ta det for alvorlig

Bland det morsomme med bedriften, og du vil få en vinnende kombinasjon. Ikke alt av innholdet ditt må være tilbud og Partyinformasjon. Du kan få venner i sosiale medier ved å dele bilder. Den merkelige personlige kontakten vil få følgere til å føle at det er en ekte person bak PartyLite-virksomheten din. Dette vil gjøre virksomheten din mer ekte og ekte. Så Gjester og Verter vil stole på deg mer.

Prøv å bruke noen eller alle disse tipsene til din sosiale medieplan og se på at virksomheten din vokser! Ikke nøl med å poste. Bare husk versjon 1 er bedre enn versjon ingen!